Post Image

Gandia es prepara per a la reobertura del Mercat del Prado, que tindrà lloc el pròxim dimecres 3 de desembre a les 19:30 hores, després de finalitzar les obres de remodelació que han transformat aquest emblemàtic espai comercial. L’anunci l’ha fet aquest matí mateix l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, acompanyat dels gestors del Mercat del Prado, Rubén Santos i Vicente Flor; la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Elena Moncho; la coordinadora general d’Urbanisme, Maite Alonso; la tinent d’alcalde, Alícia Izquierdo, i la presidenta de la Junta de Districte, Maribel Codina. “Es tracta d’un mercat que la ciutadania es mereix, que serà tot un emblema per a Gandia i un revulsiu comercial, cultural i econòmic per a la ciutat”, va afirmar Prieto.

Segons va explicar, el nou mercat combinarà tradició i modernitat, amb un concepte basat en gastronomia i cultura articulat en quatre pilars: gastronòmic (GastroMercat), educatiu (EscolaMercat), musical (MercatSound) i artístic (MercArt). Tal com ha explicat Prieto, la remodelació del Mercat del Prado ha comptat amb un pressupost total de 2,1 milions d’euros, dels quals 1,5 milions provenen de fons europeus Next Generation, després de la conformitat del Ministeri a la memòria i compte justificativa presentada per l’Ajuntament. L’aportació municipal ha estat de 600.000 euros. “És una excel·lent notícia que Gandia continue demostrant la seua capacitat per accedir a subvencions d’altres administracions i, sobretot, a fons europeus, presentant projectes que permeten transformar la ciutat”.

Major confort i competitivitat

El Mercat del Prado ha incrementat el seu nombre de locals de 9 a 13 i ha millorat la seua confortabilitat amb un nou sistema de climatització, nous banys i una major eficiència energètica, a més d’eliminar les filtracions d’aigua que es produïen anteriorment. La intervenció també incorpora noves tecnologies que generaran un espai més humà i acollidor, afavorint tant la venda com la degustació de productes locals i de proximitat. Un altre dels elements que ha destacat el primer edil és la creació d’una plaça interior compartida pels diferents establiments, que oferirà als clients una experiència combinada de gastronomia, oci i cultura sense perdre l’essència del mercat tradicional.

El Mercat del Prado es gestionarà mitjançant un model de concessió a empresa privada, Mercado del Prado, que s’encarregarà de la dinamització i del funcionament del mercat, garantint la seua viabilitat econòmica i la seua projecció a llarg termini.

Un patrimoni revitalitzat

“L'esforç realitzat no només preserva un element clau del patrimoni històric i cultural de Gandia, sinó que també revitalitza una tradició comercial present a la ciutat des de fa gairebé un segle”, va afirmar Prieto. "El Mercat del Prado complirà 100 anys el 2033, i amb aquesta inversió de més de 2 milions d’euros continuarà sent un referent comercial i punt de trobada, impulsant el comerç local, incorporant innovació i oferint més oportunitats i competitivitat per a emprenedors i ciutadans", va finalitzar.

El mercat obrirà tots els dies de l’any Santos va incidir en la importància del projecte des de la perspectiva empresarial i de dinamització: “Creiem que Gandia es mereix alguna cosa així. Tindrem un mercat dinamitzat amb música en directe, gastronomia i productes valencians de proximitat. Tots els locals estaran oberts 365 dies a l’any, dinamitzant el mercat des del matí fins a la nit. La idea és oferir dinars típics de Gandia, menús econòmics al migdia amb plats de cada local i activitats per a famílies els diumenges”.

Santos va destacar també que la major part de les marques presents són valencianes, incloent algunes de Gandia molt conegudes que reforçaran la identitat local del mercat.

Per la seua part, Flor va afegir que s’ha treballat en un “mix comercial únic” i a oferir una experiència completa per als ciutadans: “Volem que els clients puguen passar el dia al Mercat del Prado, amb dinamitzacions contínues i una oferta variada. Aquest espai funcionarà tots els dies de la setmana, i busquem que es convertisca en un referent per a Gandia, al nivell de mercats de ciutats com València o Dénia”.

Twitter

Facebook