Post Image

regidor delegat de Govern Interior i coordinació AdministrativaJose Manuel Prieto ha informat aquest matí del pla de tornada a la normalitat i contingència de l’Ajuntament de Gandia que hui mateix s’ha posat en marxa amb motiu de l’accés a la Fase 2 de la desescalada.

Tal com ha explicat el regidor, es tracta d’aplicar dispositius que canvien la forma d’interactuar entre el ciutadà i l’administració tal com ho indica la norma Estatal i que permeten agilitzar els processos de resolució de problemes dels ciutadans.

Per aquesta raó, Prieto ha destacat que s’ha posat en marxa una campanya informativa per donar a conéixer a tota la ciutadania aquestes noves mesures i que s’ha titulat “Estamos y estaremos”. L’edil ha destacat que des de l’inici de la pandèmia “hem atés i ajudat als ciutadans. Des de llavors s’han realitzat 1.823 atencions per correu, 13.385 atencions telefòniques i tramitat 237 ajudes al sector serveis i comerç”.

Un altre aspecte que ha destacat Prieto és que, en el cas de la cita prèvia per tramitar el certificat electrònic, el consistori ja ha adjudicat tots els torns disponibles fins a mitjans del mes de juliol i que ja hi ha més de 3.000 persones que han interaccionat d’alguna manera amb la seu electrònica municipal.

“Hem fet un enorme esforç en aquests més de dos mesos perquè la ciutat no es detingués” va afirmar Prieto qui ha explicat que s’ha adaptat l’administració perquè el 90% dels empleats públics pogueren desenvolupes la seua activitat mitjançant el teletreball mentre es posava en marxa en un pla de contingència pioner i de tornada a la normalitat que va ser aprovat fa dues setmanes amb el consens de les forces sindicals. Un pla que preveu la reincorporació dels treballadors municipals de manera progressiva a mesura que es recuperen els serveis presencials.

Com a responsable de coordinació administrativa del consistori, Jose Manuel Prieto també ha incidit que “estarem a partir d’ara com hem estat des de l’inici de la pandèmia i ho farem amb dos objectius fonamentals. El primer és atendre de manera més ràpida i millor a tots aquells que pitjor ho estan passant a conseqüència de la crisi sanitària i el segon és respondre de manera més eficaç als sectors productius que necessiten a l’administració per reiniciar la seua activitat”.

Un altre aspecte que ha posat en valor i destacat el regidor és l’aplicació de la cita prèvia. Una mesura que s’ha posat en funcionament en aplicació de la normativa estatal derivada de l’Estat d’Alarma, que s’ha generalitzat per tot l’Ajuntament, i que ha vingut “per quedar-se”. “Atendre amb cita prèvia ens fa més eficaços i més ràpids. Un ciutadà demana la cita i se li assigna un empleat públic que li resoldrà el problema. Ja no serà necessari recórrer diversos departaments per a realitzar un tràmit, tot el contrari, hem de ser capaços de resoldre al ciutadà els seus dubtes o tràmits en el menor temps possible”.

La cita prèvia es podrà realitzar enviant un correu electrònic a citaprevia@gandia.org o telefonant al 962959400 o 010. Només en cas d’urgència o imprevist la cita podrà ser presencial.

El dispositiu del consistori per a la cita prèvia estarà format per cinc persones que centralitzen tota la cita prèvia de l’Ajuntament de Gandia i que són els encarregats de derivar les peticions, no només telefòniques sinó també a través de correu electrònic, a responsables d’atenció de cada departament municipal.

A més, un altre aspecte que s’ha abordat durant la roda de premsa telemàtica de hui és que la cita prèvia s’estendrà a la petició de reunions amb els presidents de Juntes de Districte de Gandia perquè siguen atesos de forma telemàtica fins que siga possible la reobertura dels centres socials de les barriades.

“El nostre objectiu és aconseguir que un ciutadà puga completar un tràmit en el mateix dia i el mateix espai per ser més eficaços a l’hora de resoldre els problemes” va finalitzar Jose Manuel Prieto.

Twitter

Facebook